Doorgaan naar hoofdcontent

In sickness and in Netflix

Hey hoi
Clyde hier!

Jammer genoeg ben ik ziek! Ik ben niet gemakkelijk ziek, maar als ik ziek ben? Laten we zeggen dat ik zo lang mogelijk naar school ga, tot ik me te slap voel om überhaupt te kunnen gaan, hahah.

Maar dus, als ik ziek ben? Dan kijk ik het liefst naar Netflix, hahah. Natuurlijk kijk ik eerst wat ik kan. Bijvoorbeeld als ik nog veel schoolwerk heb, dan doe ik dat eerst. In de mate van het mogelijke natuurlijk. Ik denk wel als jullie snappen wat ik bedoel, toch?

Maar dus, Netflix. Ik geef jullie hier mijn 10 meest favoriete series op Netflix! Niet percé op volgorde, maar toch! Ik geef jullie ook een korte omschrijving, zonder al te veel spoilers en ik vertel jullie hoeveel seizoenen het zijn. Ik zet ook een linkje naar de trailer, moest het jullie net zo hard bevallen als ik!

Veel plezier!

  • The 100

Dit gaat over de mensheid die is moeten vluchten voor de aarde, waarna ze na 100 jaar terug naar de aarde gaan. Ze sturen eerst 100 jongeren naar beneden, maar deze komen al snel in de knoop met the grounders. Het is echt een super spannende serie, met lesbische momenten. Het sleurt je mee in het verhaal en je hebt echt moeite met jezelf er uit te rukken! The grounders hebben een eigen taaltje, dat ik mezelf een beetje heb aangeleerd. Dit is echt één van mijn meest favoriete series ooit! Momenteel staan er 4 seizoenen online, maar over paar dagen komt het 5de seizoen uit! Hier is de trailer.

  • Teen wolf

Teen wolf kent iedereen vast en zeker wel! Het gaat over Scott Mcall die wordt gebeten door een alfa en in een weerwolf veranderd. Samen met zijn beste vriend, Stiles Stilinski en zijn andere vrienden maakt hij zoveel mee, waaruit je ziet dat familie en vrienden alles zijn. Deze serie bevat op Netflix 6 seizoenen en de 7de is onderweg! Hier is de trailer.

  • Orange is the new black

Meer lesbisch kan denk ik niet in een serie! Orange is the new black. Dit gaat over vrouwen in een vrouwen gevangenis. Het is heel uiteenlopend verhaal, maar toch heel samen lopend. Het gaat vooral over Piper, die met een Joodse man samen is. Ze heeft een voorbestaan als lesbische, maar is van plan haar gevangenis straf in rust uit te zetten. Maar alles veranderd als het vrouwtje, waarmee en waardoor ze in het gevang is gevlogen er ook blijkt te zitten. Dit heeft momenteel 9 meeslepende seizoenen! Check out the trailer!

  • 13 reasons why

Dit is een zware serie en minsten twee keer kijken, voordat je ALLES snapt EN doorhebt. Dit gaat over een meisje, Hanna Bakery, die zelfmoord pleegt. Nog voor ze dit deed heeft ze 13 old school tapes gemaakt. Haar ouders weten jammer genoeg niet de echte reden, maar beweren dat haar dochter werd gepest op school. Je volgt het verhaal door de ogen van Clay! Het is een zwaar en aangrijpend verhaal. Dit is dus kijken op eigen risico, maar als je dit niet hebt gedaan? Gat in je cultuur, hahaha!
Dit heeft momenteel seizoen, het tweede is onderweg! Hier is de trailer!

  • the vampire diaries

Het verhaal gaat over Elena, een mens en een dubbelganger. Stefan en Damon, zijn echter vampiers en beide stapel verliefd op Elena. Elena komt in gevaar als dubbelganger en wordt verschillende keren gered door Stefan en Damon. Je kent het wel, het zelfde soort verhaal met een held! Echter heeft dit verhaal iets speciaals en ECHT de moeite waard! Momenteel staan er nog maar 7 seizoenen op netflix, maar er zijn meer op het internet te vinden. Voor de trailer klik je hier!

  • Riverdale

Riverdale is een andere soort serie, dan al de rest. Dit gaat over een jongen die is neergeschoten in het hoofd en terug is gevonden in een meer. 5 vrienden proberen de moord op te lossen, ook al waren ze niet bevriend met de Blossom jongen! Het is een serie vol spanning en echt de moeite waard om te kijken! Het heeft momenteel 2 seizoenen online staan! Hier is de trailer!

  • Stranger things

Stranger things gaat over een groepje jongens en een meisje met speciale gave. De wereld wordt bedreigd door een monster uit een andere dimensie en deze 4 vrienden proberen de wereld te redden. Ik heb hier toch wel even een traantje moeten wegpinken, ook al is dit meer een thriller/horror verhaal en geen drama/romantisch! Laten we zeggen dat als ik ziek ben en er "sterven" mensen die in het seizoen veel voor me betekenen, dan moet ik even huilen. Er staan twee seizoen online, maar hier is voor jou de trailer!

  • Shadow hunters.

Ik weet niet of jullie Shadow hunters kennen, maar er is ook een film van? Dit gaat over een meisje die al heel haar leven denkt dat ze een mundain is, omdat haar moeder haar wou beschermen tegen al het kwade. Haar moeder is wel samen met een weerwolf en ze heeft een vampier als vriend, later in het verhaal! Ze wordt verliefd op een jongen, maar dan blijkt het niet te zijn wat het is. Heel spannend! Momenteel heeft het twee seizoenen. Kijk hier de trailer!

  • Girlboss

Dit verhaal gaat over een meisje dit vintage kleding koopt, aanpast en verkoopt. Ze legt een moeilijke weg af om dit te bereiken, of ja, populariteit op internet. Uiteindelijk heeft het wel een mooie afloop, maar je moet je hoofd er goed bijhouden. Het verhaal zit soms zó raar in elkaar! Het is stiekem wel de moeite waard om een kijkje te nemen! Echter heeft dit maar één seizoen. Hier is de trailer.

  • The walking dead

Iedereen kent de walking dead vast en zeker. Dé serie over zombie invasie en mensen die het proberen te overleven! Het heeft 8 seizoenen, maar het komt steeds een beetje op hetzelfde neer. Je geraakt tijdens de seizoenen wel gehecht aan sommige personages en verschiet van andere hun gedrag. Niet is wat het lijkt in dit seizoen! Het is prachtig, verschietachtig en toch leuk! Geen aanrader als je misselijk bent, hahah! Hier is de trailer.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen aanraden met wat leuke en nieuwe series. Deze 10 zijn stuk voor stuk pracht series of dat vind ik toch! Ik hoop dat jullie er ook zo erg van genieten, zoals ik! Veel plezier met het kijken van deze seizoenen en super bedankt om dit te lezen!

XOXO
Clyde

Reacties